Periodontologia

Periodentologia (leczenie min. paradontozy)

Periodentologia – choć powiązana ze stomatologią – obejmuje leczenie chorób przyzębia i błon śluzowych. Popularnie wszystkie są one określane mianem „paradontozy”. W Klinice Gold-Clinic wykonujemy pełen zakres zabiegów periodontologicznych, w tym najtrudniejsze i najbardziej wymagające prace mikrochirurgiczne.

Kiedy należy wybrać się do periodontologa?

Periodontolog to specjalista zajmujący się zaburzeniami w obrębie przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej. Na konsultacje do Gold Clinic warto wybrać się w przypadku zaobserwowania krwawienia z dziąseł czy nadwrażliwości zębów na niskie lub wysokie temperatury. Choroby przyzębia, która wymagają zastosowania periodontologii mogą także objawiać się poprzez:

• rozchwianie zębów,
  • odsłonięcie szyjek zębowych,
  • obrzęk dziąsła,
  • przekrwienie dziąsła,
  • nieprzyjemny zapach z ust.

Wymienione objawy mogą wskazywać, że w obrębie przyzębia prawdopodobnie rozwija się stan zapalny. Należy wówczas jak najszybciej zasięgnąć porady periodontologa, by móc zastosować odpowiednie leczenie i zminimalizować ryzyko utraty zęba.

periodontolog Warszawa

Jakie zabiegi obejmuje leczenie periodentologiczne?

Pokrywanie recesji dziąsłowych, czyli deficytów dziąsłowych pojawiających się przy koronie bądź korzeniu zęba oraz regeneracja tkanek miękkich, stosowana w przypadku bardziej rozległych deficytów tkanek, polegająca na ich przeszczepieniu. Procedury te wchodzą w zakres mikrochirurgii. Obecnie wykorzystywane są w leczeniu chorób przyzębia oraz w implantologii, dla uzyskania optymalnego efektu estetycznego w przednim odcinku szczęki.

Regeneracja tkanek twardych (kości), czyli augumentacja – przeprowadzona w oparciu o technologie dostarczane przez wiodących światowych producentów. W Klinice Gold-Clinic stosujemy przeszczepy kostne w postaci autologicznych bloków kostnych oraz materiały kościozastępcze (biomateriały) i membrany zaporowe.

Periodontologia w Gold Clinic Warszawa

Periodontologia to obecnie niezwykle istotny dział stomatologii. Jeśli szukają Państwo dobrego periodontologa zachęcamy do skontaktowania się z Gold Clinic w Warszawie celu umówienia wizyty. Pogranicze Targówka i Bródna – to tutaj zlokalizowana jest nasza klinika i stąd pochodzą głównie nasi Pacjenci, którzy zdecydowali się skorzystać z pomocy periodontologii. Do konsultacji z naszymi specjalistami zachęcamy również mieszkańców pozostałych części stolicy.