Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe – w trosce o utrzymanie uszkodzonych zębów

Priorytetem w stomatologii powinno być zawsze utrzymanie własnych zębów pacjenta. W przypadku bardzo zniszczonych i chorych zębów (w przypadku, gdy uszkodzona jest miazga zębowa), właśnie leczenie kanałowe (endodoncja) pozwala uchronić ząb przed usunięciem. Dzięki rozwojowi stomatologii leczenie kanałowe nie musi być nieprzyjemnym doświadczeniem. W klinice Gold-Clinic dbamy o to, by zabiegi endodontyczne przebiegały w sposób komfortowy dla pacjenta. Około 90% leczonych w ten sposób zębów przeżywa tak samo długo, jak inne, żywe zęby.

Szczegółowe informacje o leczeniu kanałowym:

Co wywołuje uszkodzenia miazgi zębowej?
Wewnątrz każdego zęba znajduje się miazga, składająca się z naczyń krwionośnych, limfatycznych i nerwów. Uszkodzenia miazgi mogą być spowodowane kilkoma czynnikami m. in. infekcją bakteryjną, urazem lub złamaniem zęba, a także chorobami przyzębia. Jeżeli stan taki trwa długo, choroba miazgi przenosi się na otaczającą ząb kość i zmiana powstała na końcu korzenia powiększa się, niszcząc kość szczęki.

Kiedy należy zdecydować się na leczenie kanałowe?
Wskazaniem do endodoncji jest często ból zęba podczas gryzienia, wrażliwość na ciepłe i/lub zimne napoje lub jedzenie, duże ubytki próchnicowe oraz znaczne uszkodzenia zębów.

Jak przebiega zabieg?
W Klinice Gold-Clinic w większości przypadków leczenie kanałowe wykonujemy w trakcie jednej wizyty. Pacjent jest znieczulony miejscowo, w trakcie leczenia na bieżąco wykonywane są zdjęcia rentgenowskie (radiowizjografia).

• Chora miazga jest usuwana poprzez otwór w koronie zęba.
  • Komora i kanał zęba zostają oczyszczone, zdezynfekowane i szczelnie wypełnione.
  • Na koniec odbudowywana jest korona zęba.